Web shop kao najsigurniji način kupovanja
Vrijeme je za izradu web shopaautorica: Nevena Mikec, 21.04, 2020

Dok se svijet suočava s pandemijom koronavirusa, jača svijest o tome da se mnoga pravila mijenjaju te da malo tko može točno predvidjeti kako će stvari izgledati kada ova opasnost završi. Za sada, jedno je sigurno; internet trgovina najsigurniji je način kupovine kada ostankom kod kuće, spašavamo živote. Želite li imati vlastiti web shop?
Web shop kupovina, najjednostavnije opisano, odnosi se na kupovinu dobara i usluga od trgovaca putem Interneta, odnosno putem digitalne platforme. Kupci posjećuju web shop pomoću računala, a dolazak pametnih telefona učinio je web shop trgovinu jednostavnijim i dostupnijim no ikad. Kupovanje iz udobnosti vlastitog doma, trenutno je dašak slobode, neograničen strogim propisima karantene.
Web shop trgovina postoji već gotovo dvadeset i pet godina, a sada je popularnija no ikad, zahvaljujući globalnoj pokrivenosti, jednostavnosti korištenja te fleksibilnosti u situacijama poput ove u kojoj se danas nalazi gotovo svaka država na svijetu. Mogli bismo zaključiti da su posjeti web shop trgovinama i vezanim web stranicama koje prikazuju proizvode, jedna od rijetkih stvari koje su ostale nepromijenjene globalnom krizom i novim pravilima ponašanja.
Procvat web shop trgovine hranom
Prema podacima koje je krajem ožujka iznio dnevnik USA Today USA Today, ukupna internetska prodaja prehrambenih proizvoda skočila je za 25% usred krize COVID-19, a dnevna prodaja zabilježila preko 100% porasta. Ovaj značajan rast jasan je pokazatelj će ova izvanredna situacija znatno promijeniti navike kupovanja i trendove koji su do sada vladali.
U Hrvatskoj se ovo pokazalo kao idealna prilika malim proizvođačima i obiteljskim gospodarstvima da plasiraju svoje proizvode u internetskim trgovinama. Domaće, ekološki uzgojene namirnice, prihvatljive cijene proizvoda i dostava na vrata, i više su od idealne kombinacije za uspjeh. Ne treba zaboraviti na velike, ali i male trgovine mješovitom robom i namirnicama, čiji su proizvodi također vrlo traženi i dio svakodnevne, rutinske kupovine. Kada su se navike kupaca preselile iz fizičkih dućana u web shop online trgovine, prelazak u online prodaju čini se kao prirodan proces u održanju ili čak povećanju poslovanja.
I prije ove zdravstvene krize, potražnja i prodaja zdravih namirnica, superhrana, dodataka prehrani kao i ekološki uzgojenog voća i povrća, bila je u porastu. Sada stupa na scenu s još većim poletom. Kada je svijest o zdravlju potencirana ugrozom od zaraze, kupci se u velikom broju okreću proizvodima koji se preporučuju i etiketiraju kao zdravi.
Prema najnovijoj prognozi eMarketera za Internet trgovine u SAD-u (prije COVID-19), očekivani rast prodaje hranom i pićima za 2020. godinu bio je 23,4%, odnosno 32,22 milijarde dolara, a taj segment čini samo 3,2% ukupne maloprodajne prodaje. Ova najbrže rastuća kategorija web shop trgovanja će tek pokazati o kojim se impresivnim ciframa radi u nadolazećim mjesecima.
Niti zatvorene tržnice nisu umanjile želju kupaca za domaćim proizvodima. Naprotiv, trendovi na društvenim mrežama, kao i službene statistike, pokazuju spremnost na promjene kupovnih navika, čak i starije populacije koja se po prvi put u velikom broju okreće internetskoj trgovini. Hrvatski kupci voljni su potrošiti svoj novac na širok spektar domaćih proizvoda, od maslinovog ulja, sira, meda ili jaja pa sve do svježih sokova, domaćih pekmeza ili začinskog bilja Domaća proizvodnja trebala bi objeručke prihvatiti ovu situaciju te ju okrenuti u svoju korist. Mogućnosti su velike, a na proizvođačima i trgovinama živežnim namirnicama je logičan korak izrade web shop trgovine i prelaska na digitalnu platformu. Velik broj potencijalnih kupaca u ovom trenu sjedi u svojim naslonjačima, surfajući Internetom u potrazi za OPG-om koji dostavlja do njihovih vrata.
Odjevni predmeti i dalje su traženi
Kao odgovor na obavezno socijalno distanciranje, mnogi su se odlučili na kupovinu preko neke od web shop platformi.Na ovoj Adobe Analytics analizi, utvrđeno je da su narudžbe u web shop trgovinama odjećom i obućom porasle za 62%, u odnosu na prošlu godinu.
Kod prodavanja odjeće putem web shop trgovine, govorimo o prilično širokom spektru proizvoda, od odjeće, obuće i potrepština za bebe i djecu do svakodnevne ili pak visoke mode za odrasle, radnih odjela, sportskog asortimana, donjeg rublja i naravno, trenutno vrlo traženih sportskih trenirki i pidžama. Ne treba zanemariti ni obrtnike i osobe koje se bave šivanjem, popravcima na odjeći i ručnim radom, a koji mogu svoje proizvode i ponude vrlo lako plasirati na tržište u vlastitim web dućanima. Online prisutnost ključna je za stvaranje vlastitog branda, čak i kada se počinje od samo jednog proizvoda.
Za web shop trgovinu, često je ključna samo dobra ideja. Puno je primjera uspjeha koji su počeli samo zanimljivim tiskom na običnoj majci i postigli globalni uspjeh. Također, proizvodnja i prodaja odjeće i obuće za bebe u neprestanom je porastu. Ova vrsta odjeće za najmanje i dalje je tražena jer za razliku od odraslih, djeca rastu te im je potrebno kupovati novu odjeću, bez obzira na smanjen socijalni kontakt i zadržavanje kod kuće.
Često zanemarena, a vrlo bitna stvar kod online web shop trgovina odjećom i obućom jest tablica veličine odjevnih predmeta. "Kada kupci moraju sami pogoditi veličinu, događa se jedno od dvije stvari: ili ne kupuju ili kupuju dvije ili tri veličine i vraćaju one koje ne odgovaraju", kaže Morgan Linton, suosnivačica Fashion Metric, tvrtke koja nudi alate za određivanje veličine odjeće za web shop trgovine. Opsežne tablica veličine proizvoda nužna je za uspjeh Internetske trgovine odjećom. Veličine moraju biti lako razumljive kupcima, vidljive i lako dostupne kako bi se povrat robe sveo na najmanju moguću brojku.
Kod web shop trgovina odjevnim predmetima, bitno je procijeniti, točnije analizirati tržište koje se može pokriti, i u skladu s procjenama organizirati stanje robe na skladištu kao i narudžbe dobavljača.
Loše izvedena web shop trgovina, loša logistička podrška i neadekvatno upravljanje i skladištenje zaliha, pokazali su se kobnim za mnoge trgovce. Neke do sada uspješne male, ali i velike tvrtke, suočene sa svjetskom pandemijom, prisiljene su zatvoriti svoje web shop trgovine zbog poteškoća i nespremnosti provođenja adekvatne zaštite na radu tijekom epidemije u svojim skladištima, nemogućnosti pravilne distribucije proizvoda i neusklađenog dogovora s dobavljačima.

Tehnologija kao nužnost, ali i zabava
Teško je zamisliti kako bi život u karanteni izgledao prije 30-ak godina, bez današnje tehnologije koja uvelike umanjuje osjećaj socijalne distanciranosti, ali je i ključna za širenje bitnih i životno važnih informacija.
Prema New Yourk Timesu poslovanje tehnoloških kompanijama ne samo da se dobro drži, već povećava svoj rast i prodaju. U trenutku kada velik broj ljudi radi od kuće, još više se oslanjaju na tehnologiju i na usluge velikih kompanija tehnološke industrije. Isto tako, s većim brojem sati slobodnog vremena kod kuće, tehnologija nudi pregršt različitih stvari i gadgeta (spravica) koje olakšavaju izolaciju; od pametnih telefona i kamera za snimanje video zapisa iz karantene do digitalnih knjiga i uvijek popularnih, video igara. Ne treba zaboraviti roditelje i njihovu djecu, koji se u ovoj situaciji gotovo potpuno moraju osloniti na tehnologiju koja je ključna za učenje od kuće. Televizor je prijeko potreban za praćenje školskog programa putem televizije, a učenje, nastava i komunikacija s učiteljima i školom su mogući uz pomoć kompjutera ili tableta. S druge strane, elektroničke igračke odlično ispunjavaju slobodno vrijeme te uz igru mogu poboljšavati kognitivne i motoričke sposobnosti kod djece. Teško je neprimjetiti koliko smo vezani uz tehnologiju, a time i potreba za kupovanjem tehnoloških naprava ne jenjava. Jedna od zanimljivosti jest da je porasla prodaja uredskih materijala od kako velik broj zaposlenika sada svoj posao radi od kuće.
Web shopovi elektroničkom robom mogle bi se pokazati vrlo bitnima tijekom, ali i nakon završetka karantene. No jedan od elemenata uspjeha je i korisnička podrška koju ti web dućani nude. Prema raznim istraživanjima, čak 50% kupaca najvjerojatnije će odustati je od kupovine zbog loše korisničke podrške. Pravi alati za podršku pomažu u održavanju visokih standarda, a time pomažu rast i stvaranje kvalitetnog brenda.
Korisničko sučelje (UI), vizualni dio softverske aplikacije ili hardver uređaja koji određuje kako korisnik komunicira s aplikacijom ili web stranicom i kako se informacije prikazuju na zaslonu, još je jedan bitan faktor u privlačenju i zadržavanju kupaca u web trgovini. Dobro sučelje olakšava interakciju korisnika, čineći ju jednostavnom, intuitivnom i učinkovitom. Komplicirana i nepregledna sučelja odbijaju kupce i utječu na pad poslovanja.
Korisničko iskustvo (UX) mora ispuniti svrhu - biti korisno i relevantno iskustvo. Uz dobro dizajniran UX, internetska trgovina znatno će povećati svoje šanse u privlačenju i zadržavanju kupaca. Prema Adobe Anlytics-u, 38% ljudi napustit će web stranicu nakon samo nekoliko sekundi, ako sadržaj ili izgled nije privlačan.
Web shop trgovine koriste payment gateway sustave za sigurnu online naplatu svojih proizvoda i usluga. Jedan od prvih i možda najpoznatijih je PayPal, no danas su na scenu stupili mnogi kvalitetni i pouzdani sustavi kao što su Pay Way (T-com), WS Pay, Pencepay i mnogi drugi. Za koji sustav se odlučiti, najbolje je prvo proučiti troškove priključenja, naknada za korištenje, provizija, vrste prihvaćenih kartica i ostalo, a potom odabrati.
Nove navike kupaca
Analizom trenutnog stanja na tržištu za magazin Lider, Sanja Jonke, medijska direktorica marketinške agencije Real grupa zaključuje:“Krizno kupovanje će svakako promijeniti obrazac ponašanja potrošača i uvesti nove i trajne obrasce povećane online kupovine preko web shopa, čak i kod starije populacije, te očekujemo da će veći broj brendova i za vrijeme ove krize i poslije nje e može krenuti s razvijanjem i dodavanjem online kanala prodaje u svoje postojeće.”
Isti magazin, u svom članku o novim navikama kupaca tijekom, ali i nakon pandemije koronavirusa , predviđa rast potražnje za proizvodima za hobi i rukotvorine, ali i dječjim igračkama i igrama.
Planirate li pokrenuti svoj vlastiti web shop, rado ćemo vam pomoći u ostvarenju cilja. Iznesite nam svoje ideje i želje, a mi ćemo vam pružiti savijete, prijedloge i uslugu izrade. Cijena izrade stranice za web shop prodaju ovisi o vrsti i broju proizvoda koji prodajete, zahtjevnosti dizajna, vremenu uloženom u rad kao i tehnološkoj i marketinškoj zahtjevnosti. Faktora koji određuju cijenu i vrijeme izrade je više pa stoga predlažemo da nam pošaljete upit i iznesete svoju ideju. Mi ćemo ostvariti vaš sljedeći korak ka uspjehu
Primjer web shopa
Na našoj vanjskoj poveznici možete dobiti uvid na formu web shopa na primjeru koji smo za vas pripremili i koji služi samo za promotivne svrhe.
Primjer web shopaPodjelite na: